Derfor er massage godt for dig

advertorial

Gitte jamre højlydt da hun forsøger at komme ud af sengen kl 6 om morgenen. Hun har så ondt i ryggen at hun helst bare ville blive hjemme fra arbejde i dag, ligge i sengen og komme sig. Men hun ved at hendes kollegaer i forvejen er alt for pressede, har for meget at lave og for få medarbejdere.
Hun sluger et par ekstra stærke kopper kaffe inden hun spæner ud af døren. Hun har en times kørsel til arbejde. Da hun endelig når frem er den dårlige melding desværre at udover de 2 som er langtidssygemeldte med stress, mangler der også 2 andre i dag. Én har fået influenza mens den anden har voldsomt ondt i nakken som har ført til en grusom migræne. Det kommer dog ikke bag på nogen at der er sygemeldte. Der er altid sygemeldte.
Af dem som er på arbejde, er halvdelen i virkeligheden også halvsløje, præcis ligesom Gitte. Men folk møder alligevel fordi de ikke vil lade hinanden i stikken. Sidst på dagen ligner hele personalet zombier. Helt udkørte og går rundt i en døs. Da Gitte træder ind af døren derhjemme kan hun ikke engang huske køreturen hjem.
Hjemme venter der ikke afslapning, men madlavning og børnepasning. Først da klokken bliver 9 bliver der stille og hun har en lille times tid indtil kl 10 før hun burde gå i seng.

Fordele ved massage

Måden vi lever på fører til skader. Vi har så travlt, får for lidt søvn og arbejder på måder der slider os ned og giver os skader. Samtidig har vi ikke tid til at få gjort noget ved vores skader.
Massage er en ideel løsning på nutidens levemåde. Massage hjælper på de klassiske kontor skader; ondt i ryggen, nakken og skuldrene.
Samtidig styrker massage immunforsvaret, hvilket der er brug for, da dit immunforsvar er blevet svækket af at være træt og stresset. Det hjælper også kroppen med at restituere hurtigere hvis du træner. Ligesom træning giver massage dig også mere energi, så du kan klarer den travle hverdag.
Massage nedsætter også blodtrykket og måske vigtigst af alt nedsætter det også stress. Rent biologisk udløser det stoffer i hjernen der nedsætter stress. Massage er også et pusterum til at slappe af, tænke på ingenting og samle sig selv.

RaskRask

 

Men hvis hverdagen er så travl og stresset, hvordan skal man så få tid til at få en massage? RaskRasks mål er netop at sørge for at du har tid til det. Du slipper for at spilde din tid ved at tage ned på en massageklinik. Du behøver ikke tilpasse din hverdag til deres trælse åbningstider, som ligger samtidig med dine arbejdstider. På RaskRasks hjemmeside kan du bestille en massør til at komme hjem til dig. Og da RaskRask ingen lokaler har, kan massørerne arbejde i det tidsrum som passer dem. Det betyder at du kan få massage om aftenen og i weekenderne. Konceptet handler om at du sparer tid og besvær. Så du har plads til massage i din travle hverdag.
Der er også andre fordele ved at få massage derhjemme. Der kan være mange andre grunde til at man ikke kan forlade huset. Det kan være at man har børn eller dyr der ikke kan være alene hjemme. Måske skal man være hjemme til at tage imod en pakke eller tænde ovnen i god tid. Der kan være mange små grunde til at det bare er langt mere praktisk at få massage derhjemme.

Typer af massage og hvad de gør godt

Afhængig af hvem man er og hvad man har brug for, er der forskellige massager der kan være gode.
Massage er især godt for gravide. Vær dog opmærksom på at gravide ikke må få almindelig massage, men skal have speciel gravidmassage. Gravide oplever tit at hæve op forskellige steder, have nedsat mobilitet, muskelsmerter og diverse andre ting som gravid massage kan afhjælpe.
En anden type massage er parmassage. Det er en god aktivitet til at komme tættere på hinanden og tilbringe kvalitetstid. Det er en god kombination med gravidmassage. Under graviditeten kan det være skræmmende og stressende for begge forældre, og massage er en god måde at bekæmpe det. Samtidig er det også vigtigt at tilbringe kvalitetstid sammen inden barnet kommer, mens der er tid.
En tredje type massage er sportsmassage. Det kan bruges på 2 måder. Først kan det bruges før en konkurrence. Det kan hjælpe dig med at yde mere og dermed få et bedre resultat. Det kan også bruges bagefter til at hjælpe musklerne med at restituere hurtigere og forhindre skader. Har man allerede en skade kan det også hjælpe denne med at hele hurtigere, og gøre mindre ondt mens man kommer sig.